niedziela, 3 lipca 2011

Sernik z trzema czekoladami

Składniki na tortownicę o średnicy 23 cm

Składniki na spód:
•150 g czekoladowych herbatników
•50 g (ok. 3 łyżek) miękkiego masła

Nagrzać piekarnik do 180ºC. Ciastka zmiksować z masłem w malakserze. Tortownicę dla pewności, że nic nie przecieknie, można wyłożyć folią aluminiową. Otrzymaną masą wyłożyć spód tortownicy, dokładnie ją ubijając. Podpiec przez 10 - 12 min.
Składniki na masę serową:
•1 kg gęstego serka homogenizowanego typu quark (20% tłuszczu) - dałam twaróg śmietankowy President
•150 g cukru
•25 g (ok. 3 łyżek) skrobi kukurydzianej
•4 jajka
•150 ml kwaśnej śmietany (20% tłuszczu)
•1 łyżka ekstraktu z wanilii
•100 g ciemnej czekolady
•100 g mlecznej czekolady
•100 g białej czekolady
•4 łyżki słodkiej śmietanki (minimum 15% tłuszczu)

Ser zmiksować z cukrem i skrobią do uzyskania gładkiej masy. Przy nadal pracującym mikserze dodać pojedynczo jajka, a następnie kwaśną śmietanę i ekstrakt waniliowy. Miksować krótko, tylko do połączenia składników.

Nagrzać piekarnik do 180ºC. W 3 większych miseczkach roztopić 3 rodzaje czekolad z dodatkiem śmietanki, zaczynając od białej, potem mlecznej i na końcu czarnej (do białej i mlecznej dodajemy po 1 łyżce śmietanki, natomiast do gorzkiej czekolady 2 łyżki). Można to zrobić w mikrofalówce (ja nastawiam na 360 W i 50 sekund, wyjmuję lekko roztopioną i intensywnie mieszam do całkowitego rozpuszczenia). Ja nie rozpuszczałam wszystkich czekolad od razu, tylko stopniowo, po wykonaniu kolejnej masy.

Do każdej z czekolad, po lekkim ich wystudzeniu, dodać ok. 1/3 masy serowej (u mnie to było wagowo mniej więcej ok. 500 g masy serowej na każdą porcję) i intensywnie mieszać trzepaczką do piany, aż do połączenia składników. Ja masę serową dodawałam stopniowo do czekolady. Początkowo może się wydawać, że skończymy z grudkami czekolady w masie, ale w miarę mieszania wszystkie znikają.
Na wystudzony spód wylać białą warstwę, następnie łyżką bardzo ostrożnie i równomiernie nałożyć masę z mlecznej czekolady. Na samych wierzchu w taki sam sposób rozprowadzić masę z ciemnej czekolady.
Piec w temperaturze 180ºC przez 15 minut, a następnie 160ºC przez 1 godz - 1 godz 15 minut. Masa serowa powinna by ścięta (sztywna wzdłuż brzegów) i lekko wilgotna w środku ciasta. Sernik pozostawić do wystudzenia w minimalnie uchylonym piekarniku, a następnie na noc w lodówce.
Smacznego:-)
przepis z http://atinabc.blox.pl/2010/02/Sernik-z-trzema-czekoladami.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz