niedziela, 3 lipca 2011

Ciasto czekoladowe z musem waniliowym

Składniki na biszkopt:
•4 jajka
•100 g drobnego cukru
•70 g maki
•35 g kakao
Wykonanie:
Jajka wbić do miski, dodać cukier. Miskę postawić na garnku z gotującą się wodą. Ubić jajka na puszysty krem, zdjąć miskę z garnka, po czym ubijać przez kolejne dwie minuty. Wsypać przesianą mąkę i kakao, delikatnie wymieszać (łyżką). Dno tortownicy o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia, a boki posmarować masłem. Wlać ciasto do tortownicy, piec przez 20 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Po ostudzeniu przekroić biszkopt na pół.

Składniki na mus:
•2 łyżeczki żelatyny
•5 łyżek ciepłej wody
•100 g czekolady deserowej (dałam mleczną)
•100 g czekolady gorzkiej (dałam mleczną)
•500 g mascarpone
•80 g drobnego cukru (zmniejszyłam ilość)
•1 op. cukru waniliowego
•200 g jogurtu greckiego

Wykonanie:
Żelatynę rozpuścić w podanej ilości wody. Mascarpone wymieszać z cukrami i jogurtem. Stopniowo dodawać (przelewając przez sitko) żelatynę. Czekoladę rozpuścić na parze. Włożyć jeden blat ciasta do tortownicy, zapiąć obręcz. Masę z mascarpone podzielić na pół. Do jednej połowy dodać rozpuszczoną czekoladę i wyłożyć na biszkopt. Przykryć drugim blatem, wyłożyć biały mus z mascarpone, wyrównać powierzchnię (ja zrobiłam fale). Schłodzić przez 5-6 godzin, a najlepiej przez całą noc. Ciasto jest dość proste i szybkie wykonaniu.
Smacznego :)
przepis naturalnie z http://mojeciacho.blox.pl/html/1310721,262146,169,170.html?19,1


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz