niedziela, 3 lipca 2011

Miękkie maślane bułeczki z dodatkiem suszonych pomidorów

Składniki:

•750 mąki chlebowej
•345 g wody
•38 g świeżych drożdży
•1 jajko - około 75
•60 g masła - ja rozpuściłam i lekko przestudziłam
•45 g cukru
•38 g mleka w proszku
•15 g soli
•1,5 łyżki mieszanko suszonych pomidorów, bazylii i czosnku
•1/2 łyżki ziół prowansalskich
Drożdże rozpuścić w letniej wodzie.



Wymieszać wszystkie składniki i dobrze wyrobić - aż uzyskamy średnio rozwinięty gluten. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne. Zostawić w misce pod przykryciem na 1 godzinę.
Ciasto podzielić na 15 równych kawałków, uformować okrągłe bułeczki i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć i zostawić do wyrośnięcia - aż podwoją objętość - ok. 45 minut. Przed pieczeniem bułeczki posmarować po wierzchu rozpuszczonym masłem.
Piec w temperaturze 200ºC przez 15-18 minut - aż się zrumienią. Po wyjęciu z piekarnika ponownie posmarować wierzch roztopionym masłem. Bułki studzić na kratce.
Smacznego:-)
 przepis pochodzi z http://atinabc.blox.pl/html/1310721,262146,169,170.html?27,1



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz